oenophileWerkThumb

Uitdaging

Oenophile is een handelsmerk van Enosafe, importeur van wijnopslag, klimaatkasten en bewaarsystemen en de Enomatic wijn serveersystemen. Daarnaast exploiteert Enosafe één van de oudste wijnhuizen van Dordrecht: Frans van den Hoogen. De onderneming groeit hard en wil meer(inter)nationale bekendheid met haar productrange. De nieuwste tak Oenophile is een collectie luxe wijnaccessoires die onmisbaar zijn in het huis van de echte wijnliefhebber, maar ook in de horeca toegepast moeten worden. Zij brengen de wijnen meer tot leven, dragen bij aan de juiste serveeromstandigheden en accentueren het ritueel van het echte wijnproeven.

Oenophile heeft DONKERVOORT gevraagd mee te denken in de strategie van het op de markt brengen van deze collectie o.a. door het design en samenstellen van een internationale brochure. Het design van de brochure moet ook de basis zijn van een functionele, informatieve website. Dat is precies wat we gedaan hebben.

Oplossing

Onderzoek bij wijnhandelaren is uitgevoerd en daarmee is de belangstelling voor de wijnaccessoires gepeild en gewekt. Naar aanleiding daarvan is een selectie gemaakt van die producten die het meest gewenst zijn om als groothandelsproduct te vermarkten aan wijnhandelaren en horeca. De huisstijl van het Oenophile logo is de basis geweest van het uiteindelijke design van de brochure en de uitrol van de website. Toen we het thema gevonden hadden, wisten we dat het goed was. Design en uitvoering in een luxe setting met pakkende concrete teksten, meertalig uitgevoerd. De verleiding in de brochure doet je wanen in een omgeving van superluxe wijnaccessoires, terwijl het prijsniveau juist heel toegankelijk is. www.oenophile.nl